Kako nadomestiti jajca v veganskih jedeh

Kako nadomestiti jajca v veganskih jedeh

Pri zamenjavi jajc v veganskih receptih govorimo pravzaprav o substitutu treh stvari: jajca kot celote, rumenjaka in beljaka.

Jajca običajno uporabljamo kot sestavino zaradi njihovih vezivnih sposobnosti. Jajca vežejo tako suhe kot mokre sestavine, jim dajejo strukturo in varujejo pred razpadanjem. Jajca med obdelavo držijo zračne mehurčke, zaradi česar masa naraste in daje zračno teksturo. Tudi druge sestavine se s pomočjo jajca namočijo, zaradi česar končni izdelek ni suh. Jajca pa tudi pripomorejo pri izgledu in okusu hrane, saj povzdignejo druge sestavine in poskrbijo za lepo rjavo barvo med peko.

Klub temu pa se mnogi odločijo jajca izpustiti iz svoje prehrane. Bodisi zaradi alergij ali pa veganstva. Jajca niso nepogrešljiv del kuhinje in jih lahko nadomestimo s sestavinami, ki jih najdemo v vsakem povprečnem gospodijstvu. Spodaj boste našli kar nekaj primerov zamenjave jajc v raznoraznih receptih in za različne kulinarične namene. Ti nadomestki odlično posnemajo vezivne vloge jajca pri toplotni obdelavi.

JAJCA

Jajca lahko nadomestimo s trgovinskimi nadomestki za jajca, ki so veganska. Gre za suh prašek, običajno iz krompirjevega in tapiokinega škroba. Sam nadomestek nima okusa, zelo dobro pa posnema vezivne naloge jajca pri peki in drugih oblikah toplotne obdelave.

                Navodila za odmerjanje boste našli na škatli.

Uporabimo lahko krompirjev pire ali suhe krompirjeve pahuljice. Krompir v prahu praviloma ne vpliva na okus in je odličen v vlogi vezivnega sredstva. Okus krompirjevega pireja pa je odvisen od sestavin, ki ste jih uporabili med pripravo.

                Eno jajce nadomestimo s četrt skodelice pireja ali 2 žlicama krompirja v prahu.

Čičerikina moka bo v recepturah za torte, kekse in muffine poskrbela, da bodo sestavine rahlo a vztrajno povezane. Je tudi odlična izbira za recepture, kjer ne želimo uporabiti moke in primerna za blezgutensko peko. Moko in vodo v razmerju 1:1 mešamo, dokler ne dobimo gladke paste, šele nato jo dodamo k ostalim sestavinam.

                Eno jajce nadomestimo s 3 žlicami moke in 3 žlicami vode.

Nadomestimo jih lahko s fino mletimi lanenimi semeni, ki imajo dodano vrednost to, da poskrbijo za eleganten okus po oreščkih. Uporabimo lahko tudi chia semena po enakem postopku. Ta nadomestek žal ne povzroči dvigovanja mase, tako da je primeren za palačinke, vaflje, kekse. Semena zmešamo z vodo in počakamo, da se dobro povežejo v svilnato pasto, šele nato jih damo k ostalim sestavinam.

                Eno jajce nadomestimo z eno veliko žlico zdrobljenih semen in 2-3 žlicami vode.

Tofu je sestavina, ki jo najdemo v skoraj vsaki veganski kuhnji in je primeren nadomestek za jajce. Sicer ne da zračnosti, poskrbi pa za kremasto teksturo in ne vpliva na okus. Najbolj primeren je svilnat tofu, lahko pa uporabite tudi trd tofu, ki ga predhodno dobro pretlačite v gladko zmes.

                Eno jajce nadomestimo s četrt skodelice tofuja.

Za peko mehkih sladic lahko uporabimo tudi sobo bikarbono in beli kis, ki poskrbita za zračnost mase med peko.

                Eno jajce nadomestimo z eno čajno žličko sode in eno žlico kisa.

Recepture, ki originalno zahtevajo eno ali maksimalno dve jajci, so primerne za uporabo naslednjega trika. Zmešate vodo, rastlinsko olje in pecilni prašek. Pecilni prašek bo poskrbel za zračnost, olje pa za vezavo in viskoznost. Zamenjava je primerna za vse oblike peke. Pri zamenjavi več jajc priporočamo druge oblike, saj boste s tem postopkom dodali preveč olja.

               Eno jajce nadomestimo z dvema žlicama vode, eno žlico olja in eno čajno žličko pecilnega praška.

Banana je prav tako odličen nadomestek za jajca pri peki. Vzamite zelo zrele banane, jih pretlačite in primešajte k ostalim mokrim sestavinam za peko. Če banana še ni zrela, jo najprej z olupkom popecite v pečici, da bo zunanji olupek povsem črn. Banana bo dodala tudi nekaj sladkobe k zmesi, tako da ne pozabite zmanjšati količine sladkorja v recepturi.

               Eno jajce nadomestimo z eno manjšo banano, ali polovico velike.

Jabolčni pire naredimo iz kuhanih jabolk in ga uporabimo namesto jajca. Jabolka so lahko naravno sladka, tako da moramo to upoštevati pri dodajanju sladkorja v recepturi. Jabolčni pire je najprimernejša sadna oblika, vendar pa ne pripomore k naračanju mase. Priporočamo, da k pireju dodate še ščepec pecilnega praška.

                Eno jajce nadomestimo s četrt skodelice jabolčnega pireja.

Uporabimo lahko tudi druge sadne in zelenjavne pireje, ki ne bodo vplivali na okus, bodo pa poskrbeli za vezivne in vlažilne naloge jajca. Po želji lahko naredimo pire iz kuhane buče, sladkega krompirja, avokada, sliv, hruške, marelic in tako naprej. Ta zamenjava ne bo pripomogla k naraščanju mase, bo pa odlično vezala sestavine.

                Eno jajce nadomestimo s četrt skodelice poljubnega pireja.

Arašidovo maslo ali katero koli drugo maslo iz vira oreščkov lahko nadomesti jajce, vendar v recepturi pusti okus, zato je primerno predvsem za peko sladic.

                Eno jajce nadomestimo s tremi žlicami masla.

Gazirane pijače, predvsem mineralna voda, so odličen nadomestek, saj v masi ujamejo zračne meurčke, zaradi česar je končni izdelek bolj puhast in mehak. Mineralna voda ne pusti nobenega okusa in je primerna za vse torte, muffine, peciva in kruh. Mineralno vodo namesto jajca lahko uporabite tudi pri peki bureka.

                Eno jajce nadomestimo s četrt skodelice gazirane pijače.

Agar-agar je odlična veganska različica jajca, saj je njegova vloga predvsem vezava, žal pa ne poskrbi za zračnost mase. Agar-agar je brez okusa in primeren za vse oblike peke.

                Eno jajce nadomestimo z eno žlico agar-agar in 1 žlico vode.

Recepture, ki vsebujejo pecilni prašek so primerne za uporabo veganskega jogurta kot obliko nadomestka za jajca, saj da izredno teksturo zmesi, pecilni prašek pa z jogurtom poskrbi za vzhajanje in zračnost. Kadar v receptu ni pecilnega praška, lahko ščepec dodamo k jogurtu.

                Eno jajce nadomestimo s 3 žlicami nesladkanega veganskega jogurta.

BELJAK

Beljak pri peki uporabljamo v osnovni tekoči obliki, največkrat pa ga stepemo v sneg, kjer je ujetih nešteto zračnih mehurčkov, ki osuši maso in ji daje lahkotno, zračno in puhasto teksturo. Beljak tudi brez stepanja pri toplotni obdelavi prične z ločevanjem beljakovin in se prostorninsko širi, zaradi česar pripomore k mehkejši teksturi.

Beljak v receptih lahko nadomestimo s stepeno tekočino iz konzerviranih stročnic ali z vodo, ki ostane po kuhanju strošnic, kot so leča, grah, fižol. Voda ne sme biti slana. Zamenjava je primerna za makarunse, penice, meringe, majoneze in druge recepture, ki zahtevajo stepanje. Tekočina ne bo pustila okusa po stepanju ali toplotni obdelavi.

                En beljak nadomestimo s tremi žlicami tekočine.

Beljaku podobno teksturo lahko dobimo s stepanjem agar-agarja, zmešanega z vodo. Sneg ne bo tako puhast, boste pa dobili zmes, ki bo v recepturi zagotovila fizikalne lastnosti snega. Agar-agar v razmerju 1:1 zmešamo z vodo in postopoma ter izmenično zmes stepamo in ohlajamo do želene trdote.

                En beljak nadomestimo z dvema žlicama agar-agarja in dvema žlicama vode.

RUMENJAK

Rumenjak se s toplotno obdelavo počasi strjuje in poskrbi za kremasto teksturo pri kuhanju in pri peki. Pogosto ga pri peki zmešamo s sladkorjem ali z maslom, da dobimo kremasto zmes, ki se kasneje združi z ostalimi sestavinami, ali pa nad paro zgosti.

Namesto rumenjaka lahko uporabimo sojin licitin, ki je stranski produkt pridelave olja in ima podobne vezivne značilnosti kot rumenjak ali celo jajce.

                En rumenjak nadomestimo z eno žlico licitina.

JAJČNI PREMAZ

Zmes jajca in jogurta, jajca in vode, jajca in mleka ali samo razžvrkljano jajce, se pogosto uporabi kot preliv pred in med peko, saj poskrbi, da se na vrhu ustvari skorjica, ki zadržuje vlago in poskrbi, da se med peko ustvari lepa zagorela zunanjost. Jajce za tak premaz lahko nadomestimo s sladkimi premazi ali premazom olja, ki bosta prevzela vlogo jajca pri peki.

TESTENINE

Za pripravo jajčnih testenin potrebujemo moko, jajca, sol ter olivno olje oziroma malo vode. Testenine so primerne za raviole, torteline, lazanje, kanelone in druge domače testenine zraznolikih oblik. Seveda pa jih lahko pripravimo tudi brez dodanih jajc – zmešamo pirino moko, olivno olje, mineralno vodo in sol. Recepturo lahko najdete TUKAJ.

JAJČNA KREMA (CUSTARD)

Jajčna krema se uporablja za kreme, muse, brule, pudinge, nadeve in druge oblike nadaljne obdelave in se primarno izdeluje s postopkom koagulacije oziroma strjevanja jajčnih proteinov. Tudi za to se lahko brez težav najde alternativno in seveda vegansko različico, ki ne bo zaostajala ne v okusu in v teksturi.

Kokosovo mleko s svojo maščobo in gostoto nadomesti stepene jajčne rumenjake, ki so osnova za kreme. Glede na izbran recept, lahko kokosovo mleko uporabite tudi kot zamenjavo za smetano.

Dobro namočeni in zmleti indijski oreščki se spremenijo v svilnato gladko zmes, ki se lahko uporabi za osnove vsake kreme in omogočajo pripravo panakote in drugih krem, ki se hladijo. Osnovna zmes je odlična tudi za pripravo veganskega sira.

Uporabite lahko tudi zgpraj omenjenjo čičerikino moko, sneg iz stročnične vode, agar-agar in zmečkan tofu.

Dodaj odgovor

Zapri meni
×
×

Košarica